הפקת דוחות עסקיים – למה זה חשוב ואיך משתמשים בהן?

הפקת דוחות עסקיים – למה זה חשוב ואיך משתמשים בהן - ביג בוס

כלי הטוב ביותר עבור עסקים גדולים וקטנים, לדעת מה מצבם וכיצד הם יכולים להשתפר, להתקדם ולהתפתח הם דוחות עסקיים. לשם כך, צריך לייצר בסיס נתונים רחב, אמין ומדויק. זה בדיוק מה שאנחנו עוזרים לכם לעשות בעזרת מערכת הנהלת עסק של ביג בוס.

העולם העסקי של היום מתבסס על נתונים. מספרים ואחוזים, פרטים שונים שעוזרים להבין מה בדיוק החברה עשתה עד כה, איך המספרים ביחס לתקופות שונות בעבר, בין אם זה שבוע, חודש או שנה לפני כן, וכן ביחס לנתונים אחרים. ככל שאוספים יותר נתונים, כך אפשר להפיק דוחות עסקיים הרבה יותר איכותיים ומפורטים.

אנחנו בחברת ביג בוס עוזרים לכם, בעזרת מערכת הנהלת עסק מתקדמת, לייצר דוחות עסקיים רחבים, משמעותיים ומדויקים. הבסיס שלנו הוא, שהמערכת לאפשר לכם להכניס נתונים ופריטים מסוגים שונים, ואתם יכולים להשתמש בהם, בין אם זה לצורך השוואה ובין אם זה לצרכים אחרים. אנחנו מכירים בערך של דוחות אלו ובחשיבות שלהם עבור עסקים, הן לצרכים פנימיים והן לצרכים אחרים.

 

הפקת דוחות עסקיים – אילו דוחות ניתן להפיק?

דרך המערכת של ביג בוס אפשר להפיק דוחות משמעותיים בשלל תחומים. לדוגמא:

  • דוחות הכנסות והוצאות
  • מכירות
  • חשבוניות שנתיות, חודשיות, שבועיות
  • דוחות על ספקים ולקוחות
  • דוחות גבייה
  • דוחות רכש ומלאי
  • דוחות שכר

מעבר לכך, כל עסק יכול להשתמש במערכת בשביל לייצר דוחות משולבים הכוללים פריטים שונים, דוחות המתייחסים לפרטים שונים ומגוונים בתהליכי העבודה של החברה, על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הפעילות שלה, הן בהיבטים פנימיים והן בהיבטים חיצוניים.

 

איך מייצרים דוחות אמינים ומדויקים?

המטרה של כל דוח, לא משנה לשם מה הוא נוצר וממה הוא מורכב, היא להציג תמונת מצב מלאה של בית העסק. באופן טבעי, בשביל לייצר דוחות צריך להשתמש בנתוני אמת, נתונים מדויקים, כאלה המגיעים ממקורות מוכרים וברור מה המשמעות שלהם.

למשל, אם רוצים לייצר דוח הכנסות אמין, אזי שכל הנתונים המופיעים במערכת חייבים להיות מדויקים. הן בהקשר של מספרי מכירות, כמויות, והן בהקשר של מי הלקוח, כמה הוא שילם, מתי ועוד וניתן לעשות זאת באמצעות כרטיס לקוח, שהוא אישי לכל לקוח לבחירתכם. הנתונים האלה הכרחיים להפקת דוחות, בין אם הם מיועדים לשימוש פנימי ובין אם מיועדים לשימוש חיצוני. למשל, אם מבקשים להשתמש בנתונים ובדוחות בשביל להכין תוכנית עסקית ארוכת טווח או בשביל לקבל החלטות בצורה נכונה. מנגד, הדוחות יכולות לשמש רואי חשבון וגורמים אחרים שעוזרים לבית העסק להתנהל נכון וחוקית מבחינה כלכלית.

בשביל לייצר דוחות אמינים, צריך כאמור שכל הנתונים שיוגדרו בו יהיו מדויקים. לשם כך, חייבים שכל העובדים בבית העסק ישתמשו באותם מדדים ופרמטרים, אותם נתונים, וכל אחד מהם יכניס את הנתונים הנכונים אל תוך המערכת.

היתרון של מערכת להנהלת עסק של ביג בוס, זו היכולת של המשתמשים בה לעבוד עם התוכנה אונליין בזמן אמת, מכל מקום ובכל זמן. המערכת מותקנת על שרת ענן ולכן כל אחד שיש לו הרשאה יכול לעבוד עליה בזמן אמת ולהשתמש בה מכל מקום שהוא נמצא, בין אם זה בבית, בעסק, או בכל מקום אחר.

בואו לקרוא על הפיצ'רים שלנו >>>

 

החשיבות של דוחות עסקיים ואיך אפשר להפיק מהם תועלת בצורה מתקדמת?

דוח עסקי ממוחשב מאפשר לבעלי העסק, מנהליו ועובדיו, לקבל תמונת מצב מלאה ומדויקת על בית העסק. לכן, אם מייצרים דוח הוצאות והכנסות, הרי שבעזרת הנתונים המופיעים במערכת, אפשר לקבל תמונת מצב יומית, שבועית, חודשית ומעבר לכך, באופן מדויק ומתקדם.

הדוח שמייצרים בעזרת הנתונים המוזנים אל המערכת, מאפשר לאחר מכן לבצע שורה ארוכה של פעולות שמקדמות את פעילות העסק:

  1. הדוח מאפשר לדעת מה מצבו של בית העסק בצורה מדויקת. זאת כמובן בהנחה וכל הנתונים שהוזנו הם אמיתיים.
  2. ניתן לקבל החלטות בצורה מדויקת עם אחוז ניבוי גבוה יותר, על בסיס הנתונים המוצגים בדוח.
  3. ניתן להשתמש בדוח לצרכים רחבים, בין אם זה שיווק, פרסום, גיוס משקיעים, פריצה לשווקים חדשים ועוד.
  4. אפשר לנהל נכון את העסק, תקציב שלו וכן כל דבר אחר שקשור אליו באופן ישיר או עקיף.
  5. אפשר לבצע ניתוחים רחבים ומקיפים, המאפשרים לבחון היטב את התנהלות העסק ולראות אם נעשו טעויות וכיצד ניתן לשפר את ההתנהלות שלו.

מאחר והנתונים המוזנים אל המערכת הם רבים, אפשר לעשות שורה ארוכה של בדיקות הן ישירות והן עקיפות, מה שיאפשר לגלות דברים מגוונים על התנהלות העסק, דרך התבוננות בנקודות זמן ייחודיות ודרך התייחסות לפרטים רבים ומגוונים שלא תמיד נחשפים בקריאת הנתונים עצמם כפי שהם. ניתן לגלות אותם רק אחרי שעושים את כל הבדיקות המקיפות.

לפני סיום חשוב לומר, כל בית עסק, גדול או קטן, חייב לעבוד ולהשתמש בכלים המתקדמים ביותר. הפקת דוחות עסקיים בעזרת תוכנה למערכת ניהול עסק, הם ללא ספק כלי מתקדם המאפשר לבית העסק לפעול נכון וחכם יותר, גישה מודרנית המתאימה למאה ה-21. כך אפשר לקבל החלטות בצורה טובה יותר.

 

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

אנחנו בחברת ביג בוס, מציעים לכם מערכת לניהול עסק בעזרתה אפשר להפיק דוחות עסקיים ברמה הגבוהה ביותר, עם מגוון חיתוכים וניתוחים, בעזרתם ניתן לפקח ולבקר את פעילות העסק, לשפר ולקדם אותו, ולהגיע בסופו של דבר לתוצאות אטרקטיביות שיכולות לייעל מאוד את הפעילות שלו ולהביא אותו לשיאים חדשים.

צרו איתנו קשר עוד היום כדי שנוכל לעזור גם לעסק שלכם לצמוח!

 

שאלות – תשובות

למי זה יכול להתאים?

על פניו, מערכת ניהול עסק של ביג בוס יכולה לעזור לכל אחד. לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, בעל מקצוע או גורם אחר. כל מי שיש לו פעילות עסקית ענפה, יכול להשתמש במערכת בשביל להשיג תוצאות ברמה הגבוהה ביותר.

הפקת דוחות עסקיים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ניהול נכון של עסק. לכן, כל גורם יכול להשתמש בכלי זה בשביל לייצר פעילות עסקית נכונה לאורך זמן. אפילו אם מדובר בעסק קטן.

האם ניתן לייצא את הדוחות למקומות אחרים?

כל דוחות שהמערכת מאפשרת לייצר, אפשר גם לייצא אותו על קבצים מסוגים שונים. ניתן לייצא דוחות כאלו למחשב של בית העסק, לרואי חשבון,יועצי מס או גורמים אחרים שבית העסק עובד איתם. אפשר לבחור אילו דוחות יישארו בשימוש פנימי ואילו דוחות יעברו לשימוש חיצוני.

מאיזה תאריך אפשר לקחת נתונים ולהשתמש בהם בדוח?

בעיקרון, ניתן לקחת נתונים מהיום בו התחלתם לעבוד עם התוכנה או לחילופין עם בית עסק מסוים. אין מניעה לייצר דוחות על בסיס שנים. הכל שאלה מאיזו נקודת זמן יש נתונים ועד כמה זה חשוב לכם להשתמש מאותה נקודה והלאה.

לכמה זמן תקפים הנתונים והדוחות שמייצרים דרך התוכנה?

כל מה שמוזן למערכת, נשמר בה כל עוד לא מחליטים למחוק את הנתונים והדוחות. לכן, אם החלטתם להזין נתונים מסוימים ואז להפיק דוח, תוכלו להשתמש בהם גם בעוד שנים קדימה, כל עוד אתם נשארים מנויים במערכת ולא הסרתם שום נתון או דוח. הנתונים נשמרים באופן מאובטח במערכת.

תמונה של ביג בוס

ביג בוס

תוכנה לעסקים קטנים ובינוניים שרוצים לנהל את העסק שלהם בצורה חכמה וטובה יותר. לצוות של ביג בוס יש מעל ל-20 שנות ניסיון בפיתוח תוכנות שעוזרות לעסקים לגדול ולהתפתח. מעוניינים לדעת איך אנחנו עושים את זה?

קראו על הפיצ'רים שלנו

45 ימי הניסיון בחינם שלך מתחילים ביצירת חשבון :)

- נרשמים עכשיו ומתחילים -