חשבונית מס – מהי ואיך היא עוזרת לעסקים?

חשבונית מס - מהי? ואיך היא עוזרת לעסקים | big boss ביג בוס תוכנה לניהול עסק

כל בעל עסק או בעל מקצוע המספקים מוצר או שירות, צריכים להגיש בקשה לתשלום עבור העבודה שלהם. בשביל לעשות את זה בצורה מסודרת, יש להוציא חשבונית מס. היום, להבדיל מבעבר, אפשר לעשות את זה בצורה ממוחשבת בקליק אחד. בשביל זה אנחנו כאן, במערכת ביג בוס, מציעים לכם מערכת שתעשה זאת בשבילכם.

בעלי מקצוע ועסקים צריכים לעבוד בצורה מסודרת מבחינה כלכלית. זה אומר, שעליהם להנפיק מסמכים מתאימים בשביל שההתנהלות תתבצע כמו שנדרש. הסדר נועד בשביל שהם יוכלו לקבל את מה שמגיע להם עבור המוצרים והשירותים שהם מספקים, ובשביל שרשויות המס יוכלו לקבל את המסמכים הרלוונטיים עבורם בצורה מסודרת, ולא יוכלו לבוא בטענות כלפיהם.

אחד המסמכים איתם עובדים בעלי עסקים ובעלי מקצוע, בכל התחומים היא חשבונית מס. זה המסמך בעזרתו הם יכולים להגיש בקשה לקבלת תשלום. זה החלק הראשון בסיכום תהליך העבודה. לאחר מכן יגיע חלק התשלום ולבסוף החלק בו מנפיקים חשבונית מס קבלה, שזה המסמך המלמד על כך שהתשלום בוצע ואין לבעל עסק או לבעל המקצוע שום דרישה מהלקוח.

 

מה זו חשבונית מס?

חשבונית מס למעשה מסכמת את העסקה בין בעל עסק, בעל מקצוע ללקוח שלו. החשבונית אמורה לכלול את הפרטים הבאים:

  • סוג העבודה.
  • כמות מוצרים או סוג שירות.
  • המחיר שיש לשלם עבור העסקה (או עסקאות).
  • חתימת העסק (ידנית או דיגיטלית)
  • ציון אם מדובר במסמך מקור או העתק.

בחשבונית צריכים להופיע כל הפרטים של בעל העסק או בעל המקצוע, קרי נותן השירותים, וכן כל פרטי הלקוח. זאת על מנת שלא ייווצר מצב שיהיה ניתן לבוא אליו בדרישות נוספות.

מעבר לעובדה שחשבונית מס מהווה מסמך דרישת תשלום, אזי שהיא גם מהווה מסמך מוכר לצורך פנייה לרשויות המס, בשביל לקבל החזר, לדוגמא על מע"מ. לקוחות אשר צריכים להגיש דוח חודשי או דו חודשי, יכולים להשתמש בחשבוניות בשביל להגיש אותן לקראת יום הדיווח, ואז יוכלו לקבל את ההחזר של המע"מ, בהתאם לאופי העסקה.

איך מנפיקים חשבונית מס בצורה נכונה

עד לפני מספר שנים, הדרך להנפיק חשבונית מס או כל חשבונית אחרת הייתה ידנית. השתמשו בפנקס חשבוניות, מילאו אותן וכך היה אפשר להנפיק כל חשבונית על פי הצורך. זה היה מסורבל, לא נוח והרבה פעמים גם מקור לטעויות שונות.

היום לעומת זאת, בעלי עסקים ובעלי מקצוע רבים מעדיפים להשתמש במערכות ממחושבות בשביל להנפיק קבלות.

איך זה עובד בפועל:

נותן השירות נכנס למערכת שברשותו, מכניס שם לקוח (חדש או קיים), בוחר באופציה של חשבונית מס, ממלא את כל הפרטים הרלוונטיים ואז הוא יכול להחליט האם לשלוח את החשבונית במייל, בוואטסאפ או הודעת SMS, וכן הוא יכול להדפיס אותה. התהליך מתבצע, כאמור, באופן דיגיטלי. הטקסט מופיע על החשבונית בצורה ברורה ורהוטה, אין חשש לטעויות או אי הבנות.

למאמר על ההבדלים בין חשבונית מס, חשבונית עסקה וחשבונית מס קבלה, לחצו כאן >>>

 

מה היתרונות של שימוש במערכת דיגיטלית

  1. כאמור, כתיבת החשבונית מתבצעת בצורה הרבה יותר נוחה, פשוטה וקלה. הטקסט מופיע באופן ברור ורהוט.
  2. המסמך נשמר במערכת, כך שניתן לשלוף אותו בכל עת. אפשר גם לשמור אותו על קובץ במחשב או בכונן נייד.
  3. יש אפשרות לשלוח את המסמך גם למכשירי סמארטפון, כך שאם הלקוח רוצה והוא לא נמצא ליד המחשב, אז הוא יכול לקבל אותו לסלולר שלו.
  4. מערכת ממוחשבת מסוגלת לייצר דאטה בייס מכל המסמכים הקיימים בה, מה שמאפשר לבעל עסק או בעל מקצוע, לבצע ניתוח עומק של המצב הפיננסי. במקום שהוא יצטרך לאסוף את כל הנתונים בעצמו ולבצע את הניתוחים לבד, למערכת יש אפשרות לבצע זאת עבורו. יותר מהיר, יותר פשוט והרבה יותר מדויק.
  5. מערכת ממוחשבת חוסכת עלויות ומקום. אין צורך לרכוש פנקסים, אין צורך לשמור אותם. הכל נמצא במחשב.

 

איך אנחנו יכולים לעזור לכם?

המערכת של ביג בוס, מציעה לכם אפשרות לייצר מגוון רחב של מסמכים וביניהם גם חשבוניות מס. המערכת מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, וכל מי שבוחר להשתמש בה יכול ליהנות משורה של פרמטרים שישרתו אותו.

מערכת ביג בוס עובדת הן על מחשבים והן על טאבלטים ומכשירי סלולר חכמים. כך בעל עסק או בעל מקצוע יכולים להשתמש בה בכל עת, מכל מקום, בכל זמן, ויכולים להנפיק חשבוניות באופן מיידי. אם אתם בעלי מקצוע שעובדים עם לקוחות בבית שלהם, אזי שיש לכם אפשרות לשלוח להם מסמכים באופן מיידי, אתם לא צריכים לחכות עד שתחזרו למשרד או לבית שלכם.

עוד יתרון של מערכת ביג בוס נובע מכך שהיא מותקנת על שרתי ענן. לכן הגישה אל המערכת קיימת מכל מקום. גם אם אתם נמצאים בחופשה או בכל מקום אחר, יש לכם אפשרות להשתמש במערכת באופן מיידי, זמין ונגיש.

 

איך רוכשים את המערכת שלנו?

אנחנו מציעים לכם 3 מסלולים עיקריים בעזרתם תוכלו להשתמש במערכת של ביג בוס. מסלולי בייסיק, ביזנס ובוסט. כל מסלול הוא בתמחור שונה וכול פונקציות אחרות.

אתם יכולים לבחון אם המערכת מתאימה לכם בעזרת ניסיון של 30 יום חינם, ולאחר מכן להחליט איזה מבין המסלולים הכי מתאים לכם. כאמור, כל מסלול מציע פונקציות שונות המותאמות לעסק שלכם ויכול לעזור לכם לנהל אותו בצורה מסודרת וטובה יותר.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל מאיתנו את כל המידע והעזרה אודות מערכת ניהול העסק של ביג בוס. הצוות שלנו ישמח לעמוד לרשותכם, לעזור לכם לבחור את המסלול הנכון עבורכם ולהטמיע את המערכת בעסק שלכם כמו שנדרש.

 

שאלות ותשובות

האם המערכת שלכם מספקת את כל סוגי החשבוניות הקיימים?

בהחלט. אתם יכולים למצוא אצלנו את כל החשבוניות הנדרשות, לא רק חשבונית מס, אלא גם חיוב, זיכוי, קבלה, ועוד. ניתן להנפיק כל חשבונית נדרשת לכל לקוח על פי הצורך. הכל בצורה פשוטה ונוחה.

כיצד אדע שהלקוח קיבל את המסמך ששלחתי לו דרך המערכת?

ניתן להנפיק את המסמך ולא לשלוח אותו דרך המערכת אלא באופן עצמאי דרך המייל או דרך מכשיר הסלולר.

בנוסף, אפשר לבקש שכל מסמך שיוצא מן המערכת יגיע גם למייל של בית העסק. כך אפשר לראות אילו מסמכים נשלחו ואילו לא.

האם המסמכים שהמערכת מנפיקה מקובלים על ידי רשות המסים בישראל?

בהחלט. כל מסמך שהמערכת מנפיקה מקובל על ידי רשות המסים. המערכת שלנו פועלת באישור רשות המסים ולכן כל המסמכים היוצאים ממנה קבילים. איתנו עובדים אנשי מקצוע בתחום ורבים נהנים ממנה, בין אם זה בעלי עסקים ובין אם זה בעלי מקצוע בתחומים שונים.

האם ניתן לבטל חשבונית מס והאם אפשר לשנות את הסכומים?

אם יש צורך ניתן לבטל ולהנפיק חשבונית חדשה. במידה ולא משתמשים בחשבונית אלא לתקשורת בין בעל העסק או בעל המקצוע לבין הלקוח, הרי שאפשר להנפיק חשבונית חדשה מבלי להתייחס לחשבונית הישנה, אך יש לוודא שהמסמך הישן מבוטל ולא עושים בו שימוש, בשביל שלא ייווצר מצב בו דורשים מהלקוח תשלום לא נכון.

תמונה של ביג בוס

ביג בוס

תוכנה לעסקים קטנים ובינוניים שרוצים לנהל את העסק שלהם בצורה חכמה וטובה יותר. לצוות של ביג בוס יש מעל ל-20 שנות ניסיון בפיתוח תוכנות שעוזרות לעסקים לגדול ולהתפתח. מעוניינים לדעת איך אנחנו עושים את זה?

קראו על הפיצ'רים שלנו

45 ימי הניסיון בחינם שלך מתחילים ביצירת חשבון :)

- נרשמים עכשיו ומתחילים -